Jak rzucić palenie i nie przytyć?


Planujesz rzucić palenie a może dopiero co rzuciłeś i boisz się że przybędzie parę kilogramów? Mam dla Ciebie dobrą wiadomość. Żadnych dodatkowych kilogramów nie będzie! Jest na tym świecie jedna zasada jeśli chodzi o tycie. Oczywiście pomijamy przypadki uwarunkowań genetycznych i innych chorób które jak kiedyś przeczytałem wahają się pomiędzy 0.5 a 1% w społeczeństwie.

Prawda jest stara jak świat, nie jesz nie tyjesz. A jak to ma się do Twojego rzucenia palenia i obaw że przytyjesz. No więc ja ci mówię że nie przytyjesz jeśli postarasz się zmienić swoje nawyki:

1. Po pierwsze to się rusz!

Nie trzeba pytać amerykańskich naukowców żeby stwierdzić że najlepszym sposobem na naprawienie szkód wieloletniego palenia jest ruch. Wyobraź sobie, rzuciłeś palenie, z każdym dniem twój oddech jest coraz lepszy, zadyszki gdzieś powoli znikają i co robisz? Bierzesz buty i idziesz biegać, jak nie lubisz biegać to weź kąpielówki i idź na basen. Ile razy to zabijałeś głód papierosem? To się musiało zemścić kiedyś, prawda ? Nie oszukujmy się, przez to że nie palisz to częściej odczuwasz uczucie głodu a więc i będziesz ciągle jadł. Sport to dobra recepta na ten problem + poprawisz swoją kondycję!

2. Jedz częściej a mniej!

Jak wspomniałem wcześniej. Pierwsze dni po rzuceniu palenia to ciągł ochota na jedzenie. Wiem że tak jest bo sam przez to teraz przechodzę. Zbytnio się tym nie przejmuje bo i tak zacząłem biegać więc na koniec końców schudnę. Ale warto zmienić swoje nawyki żywieniowe. Ja jem 4-5 razy dziennie. To jest optymalne i pozwoli uniknąć uczucia głodu.

3.Jedz zdrowo!

Jesz częściej? Wspaniale, mam nadzieje że to nie jest paczka czipsów pięć razy dziennie. Owoce i warzywa pomogą oczyścić Twój organizm a przy okazji wspomogą Twój układ trawienny. Ponoć osoby które rzucają palenie zmagają się z zaparciami.

4. Pij dużo wody!

Jak wyżej, wspomożesz oczyszczanie organizmu plus oszukasz uczucie głodu.

Rate this post